niedziela, 25 października 2015

"School 2013"- kdrama #1

Annyeong!  Tak dawno mnie tu nie było, że aż naprawdę zatęskniłam. Wracam z tysiącami pomysłów na nowe notki- będę tu zaglądać na bieżąco i pisać dosłownie o wszystkim, co odkryję w internecie związanego z Azją. Dzisiaj na pierwszy rzut idzie drama "School 2013", którą niedawno obejrzałam.

Opowiada ona o uczniach, którzy zmagają się z problemami w szkole. To, co mi się podobało, to fakt, że każdy został przedstawiony dość indywidualnie- poznajemy różne typy- chuliganów, leniów, najlepszych uczniów... Dowiadujemy się o ich problemach i indywidualnych zmaganiach. Tak samo grono pedagogiczne- każdy nauczyciel prezentuje inny tok nauczania i osobowości.
Widząc, że Lee Jong Suk i Kim Woo Bin tworzą dwie role pierwszoplanowe, od razu można stwierdzić, że drama będzie na wysokim poziomie aktorskim... i nie zawiodłam się. Chłopaki jak zwykle poradzili sobie doskonale, a ich bromance sprawia, że oglądanie jest po prostu przyjemniejsze!


Pozostała obsada:
Daniel Choi (nauczyciel), Jang Na-Ra (wychowawczyni), Park Hae Mi (dyrektorka).
 
 [od lewej ] Park Se Young jako Song Ha Kyung , Choi Chang Yub jako Kim Min Ki
Kim Na Woon jako mama Min Ki.
 
[od lewej] Ji Hoon Lee, Lee Yi Kyung, Kwak Jung Wook.
Dzięki dramie, dużo nauczyłam się o koreańskim szkolnictwie. Zobaczyłam, jak naprawdę trudno mają koreańscy uczniowie. Jak ogromną wartość w ich życiu ma właśnie nauka, jak wielką presję i nacisk ze strony rodziców i społeczeństwa muszą odczuwać.
 Ich szkoła bardzo różni się od naszych, zwykłych placówek. Chociażby fakt specjalnych izolatek do uczenia, obowiązkowych zajęć pozalekcyjnych, które dłużą się naprawdę do późnego wieczora, pokoju z łóżkami, gdzie każdy może się przespać, dobrze prosperującej stołówki z darmowymi posiłkami i wiele zachowań, z którymi w Polsce się nie spotkamy.
Z czystym sercem mogę polecić Wam tę dramę. Szczególnie dla osób, które z kulturą Korei dopiero zaczynają i są ciekawe wielu rzeczy. Tutaj wszystko świetnie wyjaśnione i pokazane na przykładnie koreańskich nastolatków:)
Ocena: 10/10

12 komentarzy:

  1. Mnie jakoś nie bardzo interesują i zachwycaja tamte tereny, ale fajnie, że nie lecisz za wszystkimi i potrafisz ciekawić się czymś... innym ;) Ja jestem zauroczona USA i Hiszpanią ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie oglądałam seriali ani filmów koreańskich :)
    Poklikałabyś u mnie w linki w najnowszym poście? Byłabym wdzięczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. W wolnym czasie myślę, że obejrzę:) Dzieki za polecenie
    obs za obs:)?
    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę to zobaczyć , ponieważ kocham azjatyckie dramy <3
    Może wspólna obserwacja ? Daj znać u mnie !
    Poklikałabyś w linki ? http://justperfectfashion.blogspot.com/2015/10/coopeation.html dziekuję z góry ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. chyba skuszę się na obejrzenie chociaż paru odcinków

    ziiutablog.blogspot.com
    Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. przeglądnęłam starsze posty na Twoim blogu i jestem zachwycona Twoją pracą jak i efektami.
    oby tak dalej :)
    byłabym wdzięczna gdybyś poklikała w nowym poście :)

    http://kaarollkaa.blogspot.com
    w wolnej chwili zapraszam na mojego yt:
    https://www.youtube.com/watch?v=DG2fSsd_Vo0

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe:)
    Obserwujemy? Poklikasz u mnie?:)
    http://grlfashion.blogspot.com/2015/11/wspopracacooperation-with-bangggoodcom.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny blog :)
    Zapraszam do siebie http://locastrica.blogspot.com/
    Może wsp obs? Daj znac :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja ci powiem, ze nie interesuje sie Azja ani takimi rzeczami ale to z checia obejrze! W sumie dlatego, ze nauczyciel mi sie spodobal xD

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  10. Nominuje Cie do LBA, napisz u mnie czy się zgadzasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. zapraszam do siebie gdzie do zgarnięcia jest kawaiibox

    OdpowiedzUsuń